Upprörd

Varför är människor så sjukt egoistiska? Vad är det som gör att dom som redan  tjänar mycket pengar ska tjäna ännu mer? Det är ju inte så att den röd-gröna sidan kämpar för att alla i Sverige ska vara fattiga. Dom kämpar för att alla i vårat samhälle ska kunna ha det bra. Hur kan det vara något som är fel med det? Jag förstår verkligen inte. Du kanske inte kan bli miljardär i Sverige hur mycket du än jobbar och sliter, men varför i helvete ska någon människa vara det? Pengar, pengar, pengar VS Alla är lika värda. Kommentera gärna.

Kommentarer
Postat av: K

Det finns inget som heter antingen pengar eller lika värde i det här lilla landet lagom. De blåa vill också att alla skall få en chans att ha det bra, men ärligt talat nu, att få bidrag från de som jobbar o sliter röven av sig (och låt oss nu komma ihåg att det finns väldigt få miljardärer om man jämför med folk med normal inkomst) motiverar inte folk att tjäna sina egna pengar och utvecklas, det bidrar till att folk blir sittandes i en sunkig lägenhet i nån förort och tycker att det är helt ok att få hyran betald. Det förekommer att folk väljer att ta sig i kragen och börja jobba igen, men det är tyvärr inte lika många. Det är sjukt många som utnyttjar systemet. Sen är det självklart att dem som är sjuka ska få bidrag, men om det inte är något allvarligt som aldrig går bort så borde väl människan VILJA ut och jobba igen när man mår bra igen för visst vill man väl inte leva på andras lön om man är frisk? Ochsen får man ju komma ihåg att dem som blir mest påverkade av skattesänkningarna är låginkomsttagare. Är det rättvist? En sak till: om man nu tycker att det är så svinigt att tjäna pengar och få behålla dem, varför sitta och käka skaldjursplatå och leka rik?

2010-09-22 @ 08:58:45
Postat av: Victoria

K: Alltså jag kan hålla med om mycket av det du skriver, röstade själv blått, men det där sista kunde du faktiskt ha låtit bli att skriva! Hon får tycka som hon vill och du får tycka som du vill, onödigt med personangrepp!



Emilie: Kram. :)

2010-09-22 @ 12:44:50
URL: http://birtles.se
Postat av: Emilie

Victoria: Kraaam, ringer dig imån:)



Så du menar på fullt allvar att du tror att det är så många människor som vill sitta i som du beskriver det "en sunkig lägenhet i nån förort och få hyran betald"?? Självklart finns det alltid en liten grupp människor som utnyttjar systemen, tyvärr går det nog inte att komma ifrån. Men för att några få människor utnyttjar systemet ska det drabba den största gruppen som faktist behöver hjälp?



Sen det där med att jag skulle spela rik, vad sjutton har du fått det ifrån? Om du nu läser min blogg eller känner mig privat så borde du veta att jag nyss har varit sjukskriven, jobbat i en förbutik i sommar och just nu så studerar jag. Därimot så älskar jag skaldjur och brukar äta det rätt ofta, har du något problem med det? Bara för att jag tycker att man ska höja skatten? För att jag vill att Sverige ska vara ett tryggt och stabilt land för alla människor. Ett land där alla kan bli sjuka och arbetslösa, jag vill att alla invandrare ska få hjälp och stöd att komma in i samhället,(ja Moderaterna vill också det, vad bra) jag vill att vi tänker mer på miljön eftersom den utvecklingen i stort sett har gått bakåt dom senaste fyra åren. Jag har inget emot att männsikor tjänar pengar, herregud det vill väl jag med göra, men jag tycker att ha man mer pengar, kan man också ge lite mer. En del av dom pengarna som vi betalar i skatt går även till drabbade länder, så att Sverige kan vara med och bidra. Tex vid Tsunamin Hahiti m.m Vill ni inte det?

JAg som själv nyss har varit sjukskriven eftersom jag inte längre klarade av att vara frisör och hade enorma smärtor under en period skulle aldrig i hela mitt liv vilja utnytja systemet, man måste ha kontakt med försäkringskassan hela tiden, det är nya papper som ska in dagligen, du måste svara när dom ringer, läkarintyg, möten m.m MAn måste hela tiden bevisa att man är sjuk. Vilket gör en typ deprimerad och man känner sig helt meningslös. Tror inte att det är många FRISKA människor som gör detta, för den sjukpenningen man får. ÅHhhh detta blev ett långt inlägg så hoppas fan du läser svaret nu.



Ps i morgon ska jag äta Oxfilè, vad ska du äta?

2010-09-22 @ 22:10:38
URL: http://esmy.blogg.se/
Postat av: julia

Håller med dig helt och hållet plutten finns så sjukt många egoistiska människor...puss puss hoppas vi ses snart

2010-09-28 @ 19:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0