Gud så förnedrande!!

Kul förmiddag! Bara att veta att man är på väg till arbetsförmedlingen räcker ju liksom.
Denna dagen har varit helt störd i flera timmar och klockan är bara 11.00. Började med att jag tog fel buss från Mölndal och missade SJ-tåget 09.02 som jag redan hade köpt biljett till. Sprang som en galning och precis när jag kom fram och tryckte på "dörröppnaren"  så åkte de j*vla tåget. Buuuuuuu. Fick vänta till 09.17 och ta den sega pendeln och betala igen=( Klart att tåget är lite försenat också, så jag kommer tio minuter försent till mitt "möte". Att vara på arbetsförmedlingen var så förnedrande´. Alltså fyy. Ja du hmmm, det fattas ju lite papper här och vet du vad platsbanken är för något??? "Nej"......bra svar Emilie, det är där man söker jobb genom arbetsförmedlingens hemsida..."ehh eller aha jo, menar du den sidan, aa det vet jag ju, herregud man är ju inte dum". "Jaha Emilie, vad har du sökt för jobb nu då??" "Eh....typ butik å så..kassa.. men jag funderar på att utbilda mig istället, vad tror du? Jag vill ju egentligen inte jobba med något utav det jag har sökt" EEEHHHHH.. å så här fortsatte det. Det slutade med att hon sa att om jag inte har fått ett jobb innom tre månader så tyckte hon det skulle vara bra om jag började praktisera på någon arbetsplats......Då fick det fan va slut på mötet. KISSA OCH GÅ OCH LÄGG ER... Sen när blev jag en loser????????????????? Nä fy bubblan det här var det pinsamaste jag har varit med om. Dit går jag aldrig igen, då äter jag helldre vatten och bröd. (Not)

Hoppas inte arbetsförmedlingen googlar på mitt namn nu bara.......wopz......

Kommentarer
Postat av: Gullan

Guuuud, du är en så rolig bloggerska!!

Du är bäst, önskar jag levde mer som du... Fritt och inga bekymmer. Ledig som en vante på vifft lixom! Puss å kram på dig, hoppas vi ses IRL nån gång

2010-09-02 @ 22:36:31
Postat av: Hasse

En gång i tiden fanns Sveriges bästa bilfirma där arbetsförmedlingen ligger nu = det var bättre förr!Inge kul å va arbetslös, men du fixar de bra. Hejja

2010-09-03 @ 13:34:11
Postat av: Emilie

2010-09-03 @ 20:01:50
URL: http://esmy.blogg.se/
Postat av: Emilie

Haha pappa helt rätt! Bättre att du hade haft kvar den där;)

2010-09-03 @ 20:02:43
URL: http://esmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0