African Queen

Igår åt jag den sjukaste kycklingsalladen jag fått någonsin på ett cafe... den var högre en Kebenekaise och vägde ett ton. Kyckling, sallad, bulgur, gurka, majs, tomat, rödlök, fetaost, ananasskivor, russin, pinjenötter, morötter, ärtor, bönor, kikärtor, jordnötter, vitlökskrutonger, "turkiska dolmar" och currydressing. Hahahaha.... När jag hade ätit upp ett hörn på tallriken var jag proppmätt. Har glömt vad stället  hette men jag kan visa er vägen så kan ni gå dit och dela en sallad för 69kr på fyra personer, perfekt! ;)

 

Snart är det dags att springa över till källarvåningen i grannhuset=( Sämsta dagen på veckan, TVÄTTDAGEN! Fy fasen för att inte ha tvättmaskin i lägenheten alltså... hur hinner dom som har heltidsjobb tvätta egentligen??? Det tar ca 4 timmar att tvätta i det här huset och man måste springa upp och ner 3 gånger fyra våningar med 20 kilo tvätt plus in i ett annat hus och ner i "mördarkällaren". När varje tvättdag är över tackar jag gud att jag fortfarande har livet i behåll. Vem vet vad som gömmer sig i dom läskiga gångarna och för att inte tala om skyddsrummen under jorden...men jag är beredd att fighta tillbaka om det är så.. nycklarna i ena handen och tvättmedlet i andra, det blir en bra kombo. Även att smocka till med tvättkassen kan lyckas....om man får till en ordentlig tjoff.

 

 

Jag bjuder på några gamla bilder från när jag startade bloggen i våras...

Jag på taket.

Kan ju konstatera att man har förfallit lite... aja, kör iallafall på "el naturale" nu för tiden, inget löshår längre för min del....man får spara på dom stråna man har.

Jag blir berörd av det här fotot för jag tycker att man kan se rakt igenom mig. Hur jag sitter uppkrupen och kramar kudden och blicken i mina ögon.

 

Jag med Theo som bara var ett litet knyte=) Snygg toffs...........

 

Det får räcka för nu.. dags att fånga dagen och så vidare!

Försöker piggna till lite med en gammal favvo..

 

 

 


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Skrattar nästan på mig. Ser framför mig hur du fajtas med spöken i källargången, kastar tvättmedel på dom och slår dom i huvet med nyckelknippan.

Kör hårt /papi

2010-11-25 @ 14:49:21
Postat av: Emilie

hahahaha=)

2010-11-25 @ 15:43:13
URL: http://esmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0