Har dere loumpeee?

Magkatarr Alabama. Fick sluta två timmar tidigare från jobbet. Köpte med blåbärsoppashots hem........och skulle köpa fisk och morötter att koka, men blev entrecote och färskpotatis istället. GOTT. Men nu har jag så ont i magen igen så jag måste lägga mig dubbelvikt om 5 sek. Godnatt. Vi hörs i morgon! Börjar jobbet 07.30.....tidigt!!!!!

Jag har lite hemlisar för er, jag vill inte berätta något än. Förrän jag är 100% säker på vissa saker.

 

Här kommer lite kommentarer från dumma norrmänn....

- "Vad kostar ett tjuepakk röjk??"

-"48kr"

-"Jaha, vad koster to?"

DUBBELT SÅ MYCKET PUCKO


En normal norsk kvinna står och köar med nummerlapp i tio minuter..

"Var har dere handlevagnarna??"

JA kanske där man går in i butiken, 5 meter ifrån dig.


Ett norskt par ska köpa korv med bröd i förbutiken. Mannen frågar:

"Har dere loumpe??? (tror det heter så, betyder iaf mos)

"Nej tyvärr bara vanligt korv med bröd"

Varpå kvinnan säger:

"Det är ingen ide du frågar Olaf, loumpe (potatismos) är jätteovanligt i Sverige.


Alltså jag dör. haha. Ja, potatismos är verkligen sällsynt i detta land. 

Efter detta frågar dom mig om jag har franskhotdog, gurkmajonäs och rostadlök. Där står jag i typ en pressbyråkisok med några sletna små korvar rullandes på en grill jämte kassan. Var fan tror dom att jag har gömt alla dessa ingridienser?

Hahahahaha... kommer inte ihåg allt roligt jag hört den senaste tiden.. men de får bli mer "norgekomentarer" en annan gång.



Kommentarer
Postat av: Jensa

Lomper är inte mos utan det är en "potatispannkaka" (typ som tortilla fast gjord av potatis) som man lägger korven i..

Jävligt gött faktiskt..

Hoppas det går bättre med magen..

Talas!!

2010-08-01 @ 13:04:42
Postat av: Emilie

Fick höra detta..haha pinsamt!

2010-08-01 @ 14:40:20
URL: http://esmy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fick höra detta..haha pinsamt!

2010-08-01 @ 14:40:31
Postat av: moa

hej emelie jag kikar in här ibland för det ser ut som att ni har det så gött på västkusten!

jag jobbar i hemtjänsten i oslo och har en kollega som skulle köpa lomper till en tant och kom nöjd tillbaka med några glödlampor. hahaha ingen glad tant efter det

2010-08-02 @ 16:06:48
URL: http://teatergata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0