del1

Första dagarna i Thailand
Utsikten från vårt första hotell (Metropol) i Phucket Town. Svindålig bild jag vet men vilken utsikt va? Vi bodde på 16 våningen och hade utsikt över hela staden. Vi blev glatt överraskade att vårt första hotell som ingick i flygbiljetten var så fint=)
Första dagen gjorde vi knappt någonting, hade inte sovit på ett dygn och irrade runt som två höns. Vi blev avsläppta i Phukets "storstad" och det var otroligt varmt, det luktade rent ut sagt skit överallt av allt matos, hundar och skräp. Vi gick på upptäcktsfärd och trodde att vi skulle hitta en strand någonstans, bara vi gick en liten bit haha. Istället såg vi råttor och en död orm och massa annat smått och gått. Vi befann oss på riktiga bakgator. Vi stannade en taxi som gapskrattade åt oss när vi frågade efter "the beach". Vi var inte i närheten av någon beach om man säger så. Men dagen efter däremot...
Tidiga morgonfärgan mot våran första destination Koh Lanta.
David njuter av den svalkande vinden till havs.
Lättlurade som vi är låter vi en söt thailändare slänga upp oss på hans flak för att ta oss till hans familjehotell med bungalows precis vid stranden......
Med mina skyhöga förväntningar som jag hade av Koh Lanta kan man ju säga att jag blev rejält besviken när vi entrade denna ö. REALLY BORING ILAND. Näh..det var dags att börja semestern, trots att vi bodde mitt i ingenstans och var två av dom åtta gästerna på vårt hotell. Det var drags för att bli lullig. David beställde ren sprit i en ananas och jag beställde en Pinacolada med bröst.
Dags för fler drinkar och reaggetime..
Satt på kuddar på en bambuupphöjnad och spelade Kallahaa i solnedgången.
Här satt vi! På kvällen tog vi en tuktuk för att hitta någon restaurang att äta på. När jag betalade han som körde såg jag att han inte hade några fingrar.. förstår fortfarande inte hur han lyckades gasa och bromsa...
Min första kompis, en liten kattunge som jag matade med vårrullar och biffwook.
Bus med kamerafodralet...=)
Fortsättning följer.....;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0