???

Vad händer Göteborg??? Hjälper vi inte människor som har det svårt längre??

 Varje dag den senaste veckan när jag har åkt buss in till stan så har jag suttit bredvid eller gått förbi människor som uppenbarligen inte klarar att ta hand om sig själva. Dom har smutsiga kläder, luktar på 50 meters avstånd = att dom aldrig duschar och ser så vilsna ut m.m Dom flesta är ensamma gubbar..Jag stod bredvid en äldre herre i busskuren igår kväll, han såg helt normal ut vid en första anblick, som någons pappa, med rock, glasögon och en krycka i ena handen. Det var bara det att ju närmare jag kom märkte jag att den här mannen inte mådde bra alls. Han frustade, haltade och han hade som ett lager fett och smuts i hela ansiktet och stanken som träffade mig var olidlig. Helt fruktansvärd, och det var han som lucktade. 

Jag märkte att folk började flytta på sig och gå ut från busskuren trots att det regnade, men jag kunde inte med. Han tittade på mig och våra blickar möttes, det var dom ledsnaste ögonen jag har sett i hela mitt liv. Kryckan skakade lite grann och det var som att han viskade " jag orkar inte längre".

Alltså Vad gör vi för människor i den här situationen, som uppenbarligen inte klarar av att ta hand om sig själva? INGENTING verkar det som. Jag blir galen.. måste läsa på lite om detta.. så många som jag har sett på den senaste tiden har jag aldrig varit med om i hela mitt liv..



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0