Inte för att skryta men känner mig rätt grym!

Här sitter jag och känner mig sjukt nöjd, jag har gått ner 10cm runt midjan på EN VECKA...nice! Helt fantastiskt.. och min kropp mår så bra av det jag äter nu, jag går inte på någon diet direkt utan jag äter bara nyttigt helt enkelt. Jag går ut och powerwalkar/joggar i stort sett varje dag plus lite gympass hit och dit. Grymt.

Men jag har i stort sett nolltollerans på SOCKER, VETEMJÖL, POTATIS och KONSTGJORDA FETTER. BLÄÄÄÄÄÄÄ ( haha visst att jag tycker det är blä...not) men jag blir faktiskt äcklad när jag tänker på det.. chips typ..urk! fatta sjukt??


Ett exempel på vad jag äter på en dag..

Ca 08:00 frukost, 1 fullkornsmacka med lättkeso (1,5%) rökt skinka och skivad tomat + lite örtsalt. Hur gott som helst och fräscht. Annars äter jag ägg eller avokado på mackan. Man blir proppmätt. Till detta dricker jag vatten.

Ca 11:00 äter en banan eller apelsin.

Ca 13:00 Lunch. Äter oftast gårdagens rester.. typ kycklingfile med grönsaker och tsatsiki (gjord på lättyoughurt0,5%) eller japanskwook som e så jävla gott,lägger upp receptet här sen. 

Ca 16:00 Äter en frukt, lite nötter eller liknande.

Ca 18:00 Middag!! Jag äter typ vad jag vill bara att jag lagar nyttiga såser istället för feta (med tex kesella 1% eller matyoughurt 0,5%-8%) Jag skippar helst griskött till middag, äter gärna nötkött, kyckling, fisk eller skaldjur. Tar mycket sallad/wook/ungsrostade rotfrukter till maten istället för tex potatis. Vill jag ha ris eller pasta så använder jag FULLKORN. Inte jobbigt alls och typ lika gott som vanligt. Ett stort plus är att man inte känner sig sådär äckligt mätt efter att man har ätit. Typ som när man äter panbiff och potatismos med gräddsås.. gott men man vill ju typ spy efteråt för det är så mäktigt. 

Jag dricker i stort sett bara vatten. Ev något glas cola zero på helgen eller funlight. Inga sockriga juicer eller annat blaha blaha. Fast jag gör ett stort misstag och det är att jag oftast dricker alkohol på helgen. Dricker dock bara vin men det är INTE BRA INTE BRA. Men äsch, man kan inte vara bra på allt. =)


Biffwok med koriander!

4 portioner (fast jag vet inte hur dom där receptsnubbarna mäter alltså.. 3 portioner skulle jag säga)

3dl ris
400g lövbiff
2 rödlökar
2vitlöksklyftor
ingefära (ca 50g)
2 röda paprikor
1 kruka koriander
olivolja
salt

Sojasås!!

1dl japansk soja
1msk rödvinsvinäger
2 vitlöksklyftor (pressade)

Gör Såhär!!

Sätt på as hög musik och släng fram skärbrädor, decilitermått och råvaror åt alla håll=)

1. Koka riset enligt anvisningarna på paketet.
2. Sojasås: blanda alla ingredienser. (häll gärna lite sesamfrön på toppen så ser det snyggare ut ;) )
3. Strimla lövbiffen. Skala och skär löken i bitar. Skala och skiva vitlök och ingefära tunt. Skölj, kärna ur och skär paprikan i bitar. Grovhacka koriandern. 
4. Woka/stek köttet i 1 1/2 msk olja i ca 3 min. (Tänk på att inte steka lövbiffen för länge eftersom den är så tunn och man vill ha den mör) Lägg på ett fat. Strö över 1/2 tsk salt. 
5. Fräs lök, vitlök, paprika i 1 1/2 msk olja 3-5min. Tillsätt kött och ingefära, woka 1 min. Ringla över soyasåsen, strö på den färska koriandern och servera med riset. Klart!!


Nu ska jag städa här hemma... tråkigt!! Har massa rentvätt som står i kassar och dräller plus ren disk på hela diskbänken som måste in i sina skåp before i go crazy. Hatar när det är stökigt!!

Ha det gött!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0