Från tragedi till komik

Hej här kommer ett inlägg där jag fortsätter att klaga. Visst är det hemskt, fy vilken tråkig människa jag är just nu. Jag bara gnäller,gnäller och gnäller, men det är så jag känner just nu. Inget som jag vill går riktigt vägen. Onda veckan. Idag tillexempel så har jag fått veta att jag inte fick det extrajobb som jag var typ helt säker på att jag skulle få. Men nej. Såklart. Fick asdåligt betyg på mitt första matteprov och var tvungen att betala 2000kr extra för en grej som jag inte hade räknat med. Jag lever just nu på mina sparpengar som jag har kämpat och sparat för att kunna åka till Asien tre veckor över jul/nyår. Just nu lever jag för dom pengarna, betalar hyran, mat och alla andra räkningar. Som ni vet så kan jag inte jobba som frisör längre. Vilket var väldigt oväntat och skittråkigt, det har ställt till det ganska mycket. Men så är det. Bara jag kommer på vad jag vill göra så blir det nog bättre. Gnällgnällgnäll. Men vet ni vad?

Det blir nästan som lite terapi för mig att få skriva av mig, är nästan alltid på bättre humör efter att jag har skrivit ett gnälligt innlägg. Antar att jag inte är ensam om att känna så här emellanåt... Man undrar vad man håller på med och varför vissa saker har någon mening, tex så blir jag inte sugen på att göra någonting när jag går hemma, känner ingen motivation, allt känns totalt meningslöst. Varför blir det så här, är det för att man är understimulerad?? Jag har alltid varit van vid att ha tusen gärn i elden, nu blir man ju typ stressad om man har 3 grejer inbokat på en dag. Herreguuuuuud, vad händer?

Hoppas verkligen att nästa vecka blir bättre. Eller redan i morgon tack!!!

 

Nu efter att ha läst igenom det jag skrivit (och blivit på bättre humör) så känner jag att fyfan, jag är ju patetisk. Om jag hade kommenterat mitt eget inlägg hade jag skrivit TA DIG I KRAGEN KVINNA, DU LEVER BARA EN GÅNG.

Rätt bra tips....=)

 

Tänk om man kunde tagga till riktigt ordentligt...typ såhär:

 

=)=)

 


Kommentarer
Postat av: Frida

Kämpa på Emelie!

2010-10-08 @ 14:05:25
URL: http://fridafallenius.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0