Denna vuxenvärld

Ni vet när man är sjukt trött för man har städat,tvättat, varit på möte, läkarbesök m.m så kan man ringa sina föräldrar eller någon annan lite äldre person för att klaga lite. "Pust jag är helt slut har grejat med 1000 saker hela dagen". Detta ringer man och säger för att man vill få beröm och höra hur duktig man är. Men vad får man istället höra??

VÄLKOMMEN TILL VUXENVÄRLDEN!!!

Jag vet inte hur många gånger jag hört detta och man blir lika sur varje gång, hallå?!?!?! Var är mitt beröm??
Haha men samtidigt tycker jag att det är väldigt komiskt, detta med vuxenvärlden jag nu befinner mig i. Ok att det känns vuxet att städa, betala räkningar, ta eget ansvar och stå på egna ben och allt det där. Men vuxenvärlden är mer sprallig än vad jag trodde. Igår tillexempel satt jag och verkligen funderade på vad ägg var för någonting och kom fram till att det måste vara hönans mens.
Ena dagen kan jag vakna på en kompis soffa med endast en morgonrock som täcke eftersom det är så många som sover över så det är det sista som finns kvar att värma sig med i typ filtform.
Jag tjuvåker ofta på spårvagnarna.
Jag brukar sjunga och dansa för mig själv, speciellt när jag sminkar mig.
Om jag ska iväg någonstans tidigt på morgonen går jag upp max en timma innan.
Min dröm är att backpacka i Asien och Sydamerika.
Bada med delfiner .
Ibland när jag läser en bra bok så blir jag jätteledsen när den tar slut. I sommras läste jag en bok om en farm i Australien och såg mitt nya liv framför mig som farmare någonstans i ödemarken 1000tals mil här i från. Jag var helt säker på att det skulle passa mig perfekt. Dagen efter började jag läsa en bok om överklassen i New York, ååhhhh, så skulle jag leva när jag "blev stor". Igår kollade jag på ett program från franska rivieran och Monaco och idag är jag helt säker på att det är absolut där ni kommer hitta mig om 10-20år. Iallafall deltidsboende=)=)
M.m
Hihi det är rätt härligt att vara vuxen ändå, inte så stor skillnad mot innan...=)=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0