Adiman

Jag har fått en ny vän här i Mölndal. Han heter Adiman. Vi träffades på arbetsförmedlingen idag...

Adiman: Tjena...
Emilie: Hej! Fan vad förnedrande det är att sitta här alltså....
Adiman: Ja, men alltså du vet, vi måste för att inte folk ska lura systemet. Men jag vet, jävla idioter.
Emilie: hmm ja..
Adiman: Jaha....dina framtidsplaner????
Emilie: Jag ska börja studera heltid i mitten på Januari, dudå?
Adiman: Intressant, intressant. Vad ska du läsa??
Emilie: Litteraturvetenskap.
Adiman: Å fy fan, det är inget för mig. Nä, inget för mig. Men vad kul. KUL. Vad roligt. Att sitta och läsa och så är
inte mycket för mig, men vad kul. Kul för dig!
Emilie: Ja det ska bli skoj, vad har du för framtidsdrömmar då?
Adiman: Du vet, jag ska skafffa en sån där högskoleutbildning och bli Byggchef! Jag är snickare du vet. Måste bara skaffa utbildning. Jag har redan rensat fisk på Tromsö i ett halvår, men jag blev helt deprimerad du vet. Jag pratade inte med någon, inga roliga kompisar du vet, jag va helt jävla tyst i ett halv år. Jag har bott hemma ett tag men nu är dom Norska pengarna slut, det är därför jag är här du vet. Byggchef ska jag bli. Det är bara att ta en sån där utbildning, men det kostar 150.000 kr Hoppas jag kan låna....det löser sig!
När jag gick i från Arbetsförmedlingen så vände jag mig om och tittade upp mot fönstren, där i ena rutan satt Adiman och vinkade som en tok med ett stort leende på läpparna.
Adiman var rolig och hans entusiasm räddade min dag!
Om två timmar ska jag och David kolla Corneliusfilmen på Bergakungen... ska bli grymt skoj=) Har faktiskt längtat efter att se den, ska bli spännande att få en inblick i Cornelis liv.
Tjena Cornelis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0