Matlagningskurs "GrillKungen" à la Lindelövs

Våran bästa kock Pontus =)

Min grupp gjorde förrätten som bestod av matjesillbakelse med creamfraiche och kalixlöjrom. Jag gillar inte matjesill men detta var hur gott som helst. Har tyvärr ingen bild på förrätten för när den var klar så var min kamera försvunnen... (hittade den sen)

Tjoho.. grabbarna fick duka! Tror att dom drack några glas medans ;) (ser ut så?) =)

Så här fint blev det!!

Grilllektion!!!

Min älskling.

En del av varmrättsgänget..hahaha......

och ändå blev varmrätten så här bra =)

Grillad kalvfilè med potatis och gräslökspurè, blancherade primörer och en kantarellsås.

En del av efterrättsgänget! Här lagades det rabarber med mazarinöverdrag och en chockladpastej!

Batteriet på min kamera tog tyvärr slut så jag har ingen bild på efterrätten heller.. men den var god. Tappade dock aptiten när min bordsgranne tyckte att chockladpastejen såg ut som "det du har ätit dagen innan och sen klämt ut ur daimkrysset" där gick jag över till dessertvinet istället =) haha.

Skrattade ihjäl mig många gånger under kvällen. David satte iallafall ribban under första halvtimmen av kvällen när han sa att "en potatisgratäng är som godast när den har fått knulla till sig under natten" Efter detta ordspråk så fanns det ingen gräns på den manliga sidan av gästerna.... =)=)=)=)

 

Nu ska jag lägga mig oh kolla på en film...trött!!! Sen blir det studentuppvaktning och grillkväll med syskonen hos pappa och Monica. Nattinatti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0