Lundakarnevalen 600.000 människor

I lördags morgon satte vi oss i bilen (tidigt 07.30) och drog iväg till Lund. Kände mig egentligen väldigt trött men detta var något vi planerat att åka på för flera månader sedan. Lunda karnevalen är ju bara var fjärde år och det vill man ju inte missa! Samtidigt passade vi på att häsa på Davids kompis Erik, det var hos honom vi bodde och det var han som fixade biljetterna till ställena man skulle vara på. Bland annat "Dansen" som var en mega nattklubb för flera tusen människor. Jaden Jagger (Mick Jaggers dotter var dj på ett av dansgolven) Det dansgolvet rymde 1600 personer. Tydligen är det 600.000 människor som kommer och festar på Lundakarnevalen men jag hörde även att det var 1.2 miljoner människor i omlopp i Lund under Lundakarnevalens tre dagar. HELT sjukt om det stämmer.

Här kommer lite bilder från en dötrött Emilie med ledvärk...

 

Framme, tjohoo!

Anna Anka!!!

Det var riktigt roliga vagnar.. och alla öste verkligen gärnet!! Studenterna i Lund är helt galna!!!

Guds Eva dansade lite sexigt för oss!=)

Efter att ha kört över 30 mil, kollat på galnaste paraden i en timma, druckit några öl och ätit en falafelrulle så somnade David. I en Park.

Vi tittade på.... obs vi städade efter oss och jag drack Ramlösa för jag fick typ solsting för det var så varmt.

Sen gick vi in till stan vid "Kyrkan" där satt det människor överallt och drack, åt och hade det gött! Vi slog oss ner en liten stund.

Trodde jag hade hamnat i Notre dame typ...

Vi gick vidare till Karnevalområdet.. två goa gubbar på vifft. Jag har typ blivit en man efter att ha hängt med endast killar hela helgen och hört sådana snopphistorier som ingen tjej vill höra. (fast det var rätt kul)

Man skulle kasta pil för att hjälpa Daniel och Victoria att välja var dom skulle spendera bröllopsnatten =)

Ekonomiskrådgivning haha..

Erik som vi hälsade på =) Han sålde program under paraden... det var uppskattat av tjejerna kan jag lova, men sålde han även något annat????????

Jag vet inte...

Öltält, där var det riktigt ös med ett grymt band som spelade. Lundabor är så härliga.. efter att bandet hade spelat 20 sek på första låten så hade folk redan startat ett dansgolv. Så gött.

Ett litet smakprov från tältet. Stört att man måste ladda upp sina egna videos på någon annan hemsida först för att kunna visa dom i bloggen....!!!!!! Men här är en goo video iallafall. Hehe.

Folk dansade på taken.

Den här bilden får avsluta det hela.. tog inga bilder på nattklubben.. men det här är ställningarna man fick gå i för att komma till toaletterna.. helt sjukt att ingen dog typ. Alla tjejer med stillettklackar m.m..

Här stod vi iallafall färdig kissade och kollade på fyrverkerier.. och ja alla prickar på bilden är människor som ville komma in dit vi var;) Nu har det här inlägget tagit så sjukt lång tid att skapa så jag hungrar ihjäl och vill ut och lägga mig i solen. Min ena fot är så sjukt svullen som jag aldrig har sett i hela mitt liv.. buuuuu. PUSS PÅ ER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0