Min dag

Jag tog en långpromenad på en timma istället för att gå till gymmet. Första 20 minuterna så var jag så rastlös så jag var tvungen att prata i telefon. Efter det så tänkte jag, nä nu är det  dags att koppla av, rensa tankarna och bara gå. Njuta av naturen helt enkelt. Det gick bra dom sista tjugo minuterna. Förutom att jag tänkte att jag skulle ta en liten genväg på min prominix, genom skogen. Där var det inte lätt att gå, jag ramlade fyra gånger och det gick typ inte att gå på stigarna. Det brukar ju vara jättemysigt att vara ute i skogen (när man är två) men jag var ensam och tänkte massa läskiga tankar. Först fick jag för mig att det kanske står någon läskig gubbe och tittar på mig någonstans bakom alla 1000 träd. Sen hörde jag massa knak och brak och fick syn på två rådjur några meter bort. Vet ju att dom är växtätande men tänkte att dom kanske vill anfalla mig för dom tror att jag ska skada dom eller något liknande. Där började jag få panik. Jag började tänka på stora läskiga älgar. Och inte nog med det, sen kom jag att tänka på att det har varit en varg synlig i Alingsås. Hm, tänk om den bor just i den här skogen och kommer döda mig just när jag går här helt ensam. Varför går jag i skogen ensam?
Panik igen. pust,pust.











Tillslut var jag framme vid mitt mål. Det tryggaste, varmaste huset på jorden. Hälsade på lilla söta Theo och fick varmt rotmos och fläsk. Äntligen lite myspys. Avslutade mitt besök med att äta äpplepaj med maräng och ge min mormor och morfar varsin bamsekram.





Efter detta äventyr så åkte jag och matade mina söta små katter. Mötte upp David och gick till Musses Grillhouse. David åt vitlöksmarinerade lammracks och jag åt en förrätt. Sedan begav vi oss till biografen och såg Edge of the Darkness. Mel Gibsons nya film, riktigt bra. Den kan jag verkligen rekomendera, men det var en väldigt ledsam film.





Klockan är 23.00 och vi är hemma. Nu blir det mys i soffan. Som sagt, jag tar det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0