Vad ska man göra?

 

Idag har jag fått veta att jag har kronisk ledgångsreumatism. Vilket var ett rätt "bra" besked om man jämför med tex SLE som dom var inne på att det var för ett tag sedan, vilket är en allvarligare sjukdom. Det är väldigt skönt att ha fått en diagnos, andas lite lättare idag. Samtidigt så känns det deppigt också.. man vill ju inte vara sjuk överhuvudtaget lixom.. det här är ändå en skitsjukdom som jag kommer ha resten av livet men med hjälp av medicinering så kommer jag förhoppningsvis må bra! Har fått kortisonsprutor i handlederna idag för att dämpa svullnad och sätter igång med min medicinering innan läggdags. Kommer ta svaga cellgifter, 6 tabletter en dag i veckan + 2 biverkningstabletter + smärtstillande 1 gång om dagen.. samt gå och ta prover en gång varannan vecka fram till hösten. Så får vi se hur detta fungerar. Förhoppningsvis bra. Nu vet ni iallafall hur det har gått.. är inte jättesugen på att skriva något mer idag...har köpt jättefina kläder som jag kan lägga upp lite bilder på i morgon om ni vill.

 

Läkaren varnade mig för kräkattacker i natt....hoppas inte.

 

Kram

 


Kommentarer
Postat av: victoria

Åh, vad trist! Men bra att det inte var det där SLE! Hoppas att du slipper kräkas inatt. Jag håller tummar och tår för dig, och hoppas att medicinerna gör det lättare för dig i vardagen! Försökte ringa dig förut, men du svarade inte. Men vi kan höras imorgon. Kanske kan hjälpa dig med bloggen och ta lite pics och så då om du har möjlighet? Pusskram

2010-06-08 @ 21:52:17
URL: http://birtles.se
Postat av: Jossan

Hej gumman! låter som du lever mitt liv nu;P och tro mig även om de känns ruttet nu så kommer de bli bättre snart=) Jag har ätit 8 tabletter metrotrexate i tre år och är nere på 6 nu;P så va glad för att de bara blev sex från början=) sen de där med blodprovet är bara i början sen blir de en gång i månaden och sen varannan månad som jag tar idag=)finns här när du vill om du undrar något=) Ta hand om dig gumman o hoppas du trivs på kusten, saknar dig här i alingsås! kramar

2010-06-08 @ 22:09:56
Postat av: Sarah

Nej men lilla gumman vad jag tycker synd om dig!! Hoppas verkligen att det blir bättre och att du inte kommer känns av det så mycket. Ha det bra

pussochkram / Sarah

2010-06-08 @ 22:47:37
URL: http://sarahlinneahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0