Las Helgas!

FRIDAY IM IN LOVE!!

Kommer knappt ihåg hur fredagen började, har varit förkyld, febrig och lite snurrig denna veckan. Därför skulle jag ha en hemmakväll med mig själv och bädda ner mig i soffan i fredagskväll. Det gick jättebra! Det slutade med att jag hamnade på både North and South, Dubliner och Excet!!! =) Så kan det gå. Kvar hemma i lägenheten låg min inhyrda film och godispåse helt övergivna...hihi. Var tvungen att hyra filmen en dag till, onödigt att lämna tillbaka den osedd ju!
Jo just det.. hade ju en supermysig dag på stan med Sophie i fredags, lunchade på Musses och tog igen massa snack om allt och inget=) Vi handlade julklappar.. eller Sophie handlade iallfall=)
Har tyvärr varit väldigt dålig på att fota denna helgen... Men hittade en bild på min brända fot om ni vill se? Hahaha....
Har glömt berätta vad KLANTEMILIE gjorde i början av förra veckan. Som vanligt när jag och David beblandar oss med kokande pasta så går det åt helvete... förra gången David skulle hälla av pastavattnet så gick kastrullhandtaget av och kokande vatten och pasta flög över hela köksgolvet, som tur var hann David göra ett "svanhopp" och klarade sig undan att bränna sina små fossingar. Denna gången skulle jag hälla av pastan och på något konstigt sett häller jag av vattnet åt fel håll... alltså rätt ner på min ena fot, har aldrig skrikit så i hela mitt liv. Som tur var slängde David in sin hoppandes och svärandes flickvän i badkaret och spolade iskallt vatten till foten domnade, sen satt jag inlindan resten av kvällen med foten i en iskall, blöt handduk. Det gjorde susen för foten... Så den klarade sig med att se ut så här:
OK... slut på prat om min fot tycker jag! Fredagskvällen var rolig, full fart åt alla håll!
LÖRDAG!!!

4DEC Morfars födelsedag. Vi var vid morfars grav och tände ljus och grattade honom på hans födelsedag. Vi berättae att vi önskade att vi kunde ha fått fira honom som vi brukade. Som vi gjorde förra året. Vi samlade iallafall ihop oss hos mormor och hade en mysig middag. Hon hade lagat en fantastisk fisksoppa med rom, hälleflundra, havskräfta och lax.
Skålarna var överbakade med smördeg och inuti är fisksoppan, fantastiskt! Om det är någon som kan laga mat så är det mormor=)
Fint va??
På kvällen hamnade jag på JULROCK-Konsert på Palladium=)
SÖNDAG!

Sovmorgon Alabama!!! Gött! Kollade på Eclipse (äntligen) med Ludde och gav honom en ny frisyr=) David dömde  handboll hela dagen, sen på kvällen bjöd han mig på restaurang och bio=)=) Gulligt va??
Jag åt en jättegod kalvpasta med rödvinssås och ruccola och David åt Hamburgetallrik ?! hehe, så kan det gå när man är vrål hungrig... det var iallafall parmaskinka och lite små delikatesser på. Efter det blev det Harry Potter på Bergakungen=)
VI HÖRS SENARE PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0