Lär känna mig lite bättre

Namn: Anna Emilie Alexandra Lindholm

Smeknamn: Plutten, Esmerallda, Viktualia, Rullgardina, Älskling.

Låt som du sörjer till: Carolina Wallin Pèrez - Utan dina andetag, Coldplay - Fix you, Håkan Hellström - Atombomb.

Beroende av: Min familj, pojkvän och vänner.

Vad folk tror om dig: Hm ingen aning?

Hur imponerar man på dig? Om man har en alldeles särskild talang, om man är kvicktänkt/smart och har en härlig självdistans.

Brukar du skratta för dig själv? Absolut, fast det blir mest små fnissningar i smyg.

Vad står det i ditt senast inkomna sms? Inget som jag vill dela med mig av..

Var bor du? I Alingsås, men flyttar till Göteborg vilken dag som helst=)

Trivs du där? Ja, men nu är det dags att vidga vyerna.

Hur svarar du i mobilen? Hej det är Emilie. Finns inte så många alternativ på den här frågan va?

Vem ringde du senast? Min pojkvän

Vad sa den senaste du pratade med i telefonen? Är du vaken älskling? Kan du komma ner och öppna...

Antal timmar sömn i natt: ingen aning, sånt räknar jag bara när jag ska jobba dagen efter. Och då jäkligt nogrannt. Blir jättestressad och kan inte somna om det är för få timmar kvar tills jag ska upp igen(typ 5).

Sov du ensam? Nej

Brukar du komma i tid? Olika.. till jobbet kommer jag alltid i tid iallafall...

Hur känner du dig nu? Inflamerad och kissenödig....förutom det känns det jättebra, har en gosig pojkvän som ligger och sover på min axel. Så jag kan vrida huvudet och pussa på honom lite medans jag skriver=)

Vanligaste färg på dina kläder? Svart tror jag.

Vad tycker du om fötter?? Bebisfötter är typ det gosigaste som finns att pussa på, även Davids.. Ja det är sant, finns inget på den man älskar som är äckligt. Annars är jag inte direkt något fan av skitiga, för långa tånaglar på fötter... Det är riktgt vidrigt faktist.

Vad saknar du? Hur det var förr i tiden.. eller alltså jag skulle vilja kunna hoppa tillbaka många ställen i mitt liv.. människorna som fanns där. Sånt som har hänt och aldrig kommer igen. Hm..Lät konstigt kanske, men jag vet själv vad jag menar. Vill inte gå in mer på det.

Hade du en bra kväll igår? Ja men väldigt trött.

Favoritdryck på morgonen: Vatten, Äpplejuice.

När brukar du oftast gå och lägga dig? Efter 00.00

Är du blyg: Ibland, oftast inte. Kan bli lite osäker vid vissa tillfällen, men det ska det bli ändring på.

Vad gör du i morgon?? Städar ur en lägenhet och går på födelsedagskalas/middag.

Vad är det finaste du fått? Det är en fråga jag typ aldrig skulle kunna svara på, för jag tänker att någon kanske blir ledsen om jag inte säger just den saken, eller så kanske jag glömmer av någon fin gåva. Nu snackar jag bara materiella ting...jag vet att jag är löjlig.

Ett speciellt minne: Vi satt i en minibuss, i bakgrunden spelades fransk hihop. Jag satt som fastklistrad vid bilrutan, ville inte missa en sekund. Alla dessa färger, brinnande röd, orange, gul och rosa. Solen var påväg ner över Atlasbergen och vi färdades genom Saharaöknen. Vi passerade en liten by strax innan solen gick ner. Jag såg en liten flicka med sin mamma. Flickan var så liten så liten. Rosaklädd. Helt plötsligt får den lilla flickan syn på någon hon känner på andra sidan vägen. Hon springer rätt ut. Rätt ut framför våran minibuss. I samma sekund kastar kvinnan från andra sidan sig ut i gatan, jag hör tutan och däcktjut. Jag kan inte andas. Hon springer och sliter tag i flickans hand och ramlar omkull i vägkanten, en hundradelssekund innan våran minibuss dunrar över exakt där flickan stod. Denna scenen som utspelade sig är helt otrolig. Känslomässigt går det inte att beskriva i ord. Tårarna rann ner på mina kinder. Det var det vackraste jag har sett. Denna kvinna som utan tvekan kastar sig ut framför våran buss, alla färger i bakgrunden, den lilla rosaklädda flickan, solnedgången och den franska hiphopen som spelades på radion. Allt detta utspelades på några sekunder. Men tiden gick i slowmotion. Något jag aldrig kommer glömma.

Du samlar på?? Drömmar. Inget materiellt.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Göra världens resa i flera månader. Jorden runt.. vill till så otroligt många länder, städer, delstater, öar. Vill se ALLT! Sen skulle jag putta in resten av pengarna i en lägenhet i Johanneberg(Göteborg).

Vill du gifta dig: Ja när jag och David firar 10 år;)

Vill du ha barn? JAAAAAAAA såklart! Men inte än på länge.

 

Nu ska jag gå och kissa och försöka somna om. Sov sött.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: kamilla

Roligt att läsa stumpan! :)

Hoppas vi ses snaaart! Puss!

2010-08-24 @ 14:14:41
URL: http://kamilla.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0