Marocko

Här kommer lite coola bilder från när jag var i Marocko i Januari. Ett helt fantastiskt land, med hur mycket som helst att uppleva.



Utsikt över Agadir. Den stranden badade vi på nästan varje dag. Den största stranden jag har sett i hela mitt liv.




Böneutrop! Alla satt efter vägarna och överallt och bad till sin gud Allah.



Köttmarknad. Den äckligaste lukten jag känt i hela mitt liv. David står och tittar på ett par magar. Undra om han blev sugen??



Vårat hotell, Igoudar.



Utsikt från hotellet. Sista bilden är tagen från vårat sovrum by night. Helt fantastisk himmel.



David badar i Atlanten.



Marakkech by night! Det var som att vara på ett torg i filmen Aladin. Man kunde köpa färsk frukt, nötter, kött m.m De stod och ropade ut vad dom sålde... FÄÄÄÄRSK FISK!!



Torget innanför dom rosa murarna. Var som att befinna sig i ett livs levande "tusen och en natt". Varje kväll, när solen går ner  förvandlas torget till en nattmarknad. Flera tusen människor befinner sig här under hela natten.



Så här såg smågatorna ut, gick man in på en så kom man aldrig ut, det var hur stort som helst och gator åt alla håll. Här körde dom motorcykel, häst och vagn m.m. Helt galet. Hela staden luktade typ rök och kryddor. I många av lägenheterna hade dom nämligen öppna eldar för att skydda mot fukt och värma.



Men där vi bodde fanns det mest flashiga barer. Den här tycker jag var coolast. Rosa-Zebra bar med flames som brann hela kvällen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0